
–Våre kunder skal oppleve god service hver dag
– Vi har hardtarbeidende og hyggelige kunder som jobber ute i felten hver eneste dag, og det skulle bare mangle at dette ikke blir gjengjeldt. Det er flere som har tilsvarende varer som oss, men vi mener at det som gjør oss litt bedre – er menneskene, forteller Erik Andreas Henriksen, kommersiell direktør i Brødrene Dahl.
Største arrangementet i år
Brødrene Dahl har deltatt på VVS-dagene i lang tid og forteller at det alltid har vært en viktig møtearena for å treffe sine kunder og fortelle om bredden av det de holder på med innenfor VVS.
– VVS-dagene gir oss en anledning til å vise frem nyheter, møte kunder, bransjekollegaer og ansatte og i år er VVS-dagene det største arrangementet vi deltar på. Det er viktig for VVS-bransjen å ha en møteplass der man kan bli oppdatert på nyheter, trender og kompetanse – for oss er VVS-dagene en slik arena, sier Henriksen.

– Mange av våre rørleggerkunder liker å være oppdatert på det siste, her kan vi bistå i og tilføye ny kompetanse slik at de står sterkere i dialogen mot sine kunder igjen. Mange håndverkere har en travel hverdag, så det er viktig med et bra utbytte. Derfor er dialog og tilbakemeldinger fra kunder gull verdt for oss, slik at vi kan lære mer om hva de ønsker og trenger, forteller Henriksen.
Brødrene Dahl gjennom tidene
Brødrene Dahl ble etablert av Smith og William Dahl i Danmark i 1866. En morsom fakta om disse er at de hadde en oldefar fra Vestfold. Brødrene Dahl kom til Norge i 1917 hvor de etablerte seg først i Oslo, og deretter i Bergen (1924). Siden den gang har de ekspandert enormt mye, bare se på denne illustrasjonen;

Bærekraftig logistikk
Brødrene Dahl flytter alt fra skruer til STORE rør på en effektiv og bærekraftig måte, og har blitt kåret til norgesmester i varelevering to år på rad. De har 54 servicesentre plassert rundt om i hele Norge og leverer varer helt ut til der man trenger det, til riktig tid, uansett størrelse.
– Vi jobber kontinuerlig med å få mer miljøvennlig logistikk med så lite emballasje som mulig. Brødrene Dahl har investert massivt i å effektivisere sentrallageret på Langhus i fjor. Det siste er småvareautomasjon, les en sak på nemitek.no her. Bransjen har blitt mektig imponert over denne prosessen der eskene blir tilpasset til produktet, slik blir det mindre luft i pakkene, deretter blir varene fraktet med elektriske lastebiler og kranbiler som bidrar til en mer miljøvennlig logistikk, sier Henriksen.

Ledende på kompetanse
Brødrene Dahl har tatt mål av seg til å være Norges ledende, tekniske handelsbedrift. I selskapet finnes det alltid en ekspert å få tak i. Medarbeiderne i Brødrene Dahl forstår viktigheten av å bli møtt av ordentlige mennesker, og synes det er givende å bidra til at håndverkeren får en bedre hverdag. Om man trenger bistand på tunge tekniske produkter, form eller design så får man det. Det de ikke kan svare på selv har de ett stort leverandør apparat som de kan dra nytte av for å løse de aller fleste utfordringer. Brødrene Dahl har også et sortiment av egne merkevarer, som skal dekke behov som kundene har.
–Det handler om å gjøre kundene mer konkurransedyktig og løfte kategorien totalt der vi ser at det er behov som ikke blir møtt. Nå ser vi frem til å møte eksisterende og nye kunder igjen på VVS-dagene, forteller Henriksen.
